onsdag 29 december 2010



Här har vi killen som inte höll måttet hela julen. Han lutar sig utmattad mot återvinningskärlet och inväntar sitt öde. Det lilla röda sammetsbandet har halkat på sniskan och halmhornen har antagligen sett sina bästa dagar. Det var en sällsynt bedrövlig syn.

Idag har det öppnats paket igen, en extra liten julafton. Mycket angenämt. Det är väldigt trevligt med lyhörda paketgivare. Någon som under året snappat upp vad man verkligen behöver eller vill ha. Dagens paketöppning hade innehöll stora mått av den varan.
Jag gnällde mycket över hur gärna jag ville ha en robust mortel när jag skulle baka julens knäckebröd. Fänkål och kummin skulle stötas och jag fick istället finhacka. Efter dagens paketöppning slipper jag finhacka och kan mortla kryddor och diverse annat gott i parti och minut.

Jag kanske måste provmortla något redan imorn.
Så spännande det känns!
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar