onsdag 22 december 2010



Jodå såatteh, här står hon nu i all sin prakt. Och vips blev vardagsrummet 100% juligare, väldigt lämpligt nu när vi befinner oss riktigt nära dopparedagen.

Idag har jag mer eller mindre frivilligt glidit runt i city, mellan julstressade människor som gjorde ett sista tappert försök att hitta en genomtänkt julklapp. Glansiga blickar och svettiga armhålor stod i långa köer till kassor som bemannats till bredden av duktiga paketinslagare och biträden. Men de flesta verkade acceptera läget, ingen knorrade eller suckade högt över att behöva stå där i trängseln.
Man kan ju undra vad jag gjorde där, som faktiskt köpt alla mina julklappar. Jag har mor och bror som försvar, de ville in och känna på Stockholms julpuls. Jag är osäker på om de vill göra om det.

Imorgon blir det Janssons frestelse och skinkgriljering.
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar