fredag 10 december 2010



Kl 9.30 stod jag redo med mössan i hand. Det skulle bli en utflykt till Flens kommun, en väldigt manlig kommun om man nu får sjunka så lågt, det tror jag att man får.

I Flen fanns en sommarstuga som idag skulle inspekteras och godkännas för kommande sommars midsommarfest. Och jag tror alldeles säkert att det kan bli en riktigt treflig sommardag Snickartorpet. Jag tar för givet att det redan är bestämt! Jag funderar redan över vilken sommarklänning jag ska välja och vilken sill som ska ligga bredvid potatisen. För att inte tala om den hemlagade, nyrökta och enrisdoftande korven som lägger sig som en glad tjock mun över hela tallriken.
Det har talats om att nubben hör till men jag vet inte, jag kan vara utan. Bara jag får ha blomsterkrans i håret och solsken i blick. De där blommorna under kudden struntar jag i i år också.

Jag tycker om vintern, jag tycker om när termometern visar minus och snön ligger djup, men ibland måste man få drömma sig bort lite. Det var just detta som nyss hände.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar