tisdag 28 december 2010



Världen är så stor, så stor Lasse Lasse liten.
Större än du nånsin tror, Lasse Lasse liten.

Det mentala tillståndet.
Nu kommer det en bråddjup blogg kanske någon tänker, men räds icke. Jag ska vara lika ytligt flamsig som vanlig om än något mer allvarsam.
Nog visste jag sedan tidigare att mycket av ens eventuella framgångar sitter i muskeln ovanför axlarna. Idag blev jag dock med full kraft påmind om hur viktigt den positiva inställningen är för att överhuvudtaget vinna en enda boll på badmintonbanan. Det spelar ingen roll hur välsträngat och bra racket jag trippar in med om inte det mentala tillståndet är väloljat.
Det spelar heller ingen som helst roll hur roligt jag tycker det är att spela eller hur starkt jag är rent fysiskt. Idag var det tomt på energi i min mentala depå. Det ekade ensligt och det satt ett rejält gruskorn i maskineriet.

Jag tog ett steg tillbaka i framgångssagan och vann inte ett enda set. Nu måste jag jobba upp lite ny energi så att jag kan sätta mr P på plats en gång för alla.

Tills dess, lägger jag det här nederlaget bakom mig och ser fram emot nästa match.

Adjö och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar