söndag 19 december 2010



Så, nu har jag betat av julbaket och godistillverkningen. Det blev precis som förutsatt tre sorters kakor, tre sorters godis och en hög med spröda kummindoftande knäckebröd. Julköttbullarna har också rullats med mycket kärlek och omtanke innan de frystes in. Det känns faktiskt ganska tillfredsställande att det är klart. Jag ligger ett par steg före och min förhoppning är att julen kan bli aningen mindre hetsig på detta sätt.

Återigen knep jag ett set i badminton. Den här gången kändes det också som att jag vann med betryggande marginal, det gladde mig mycket!
Jag fick gräva fram Bettan när jag skulle bege mig iväg till Enskedehallen. Det låg ett 15 cm tjockt lager snö över hennes lilla röda gestalt. Jag tror hon börjar bli van att stå med snö upp till midjan, men att bli utgrävd var och varannan dag tror jag varken jag eller Bettan har särskilt mycket till övers för.

Lilla granen på balkongen har ropat hallå några gånger idag, men jag har bett henne att hålla ut. Hon har fått ett rejält snötäcke på sig och jag måste ruska av henne ordentligt innan hon kommer in i stugvärmen. Jag funderar på att låta henne få komma in och värma sig på tisdag. Vi får se hur det går med den planen.

Jag återkommer.
Tills dess, godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar