torsdag 16 december 2010



I vår familj har vi varje julaftonsmorgon, utöver ordinär julfrukost med vörtbröd och kaffe, ätit stora pepparkakor med ens namn skrivet i kristyr. Dessa pepparkakor har genom åren haft högst varierande utseende, men namnet i kristyr har alltid funnits där. Idag spritsades kristyren dit på frihandsritade hjärtan och jag tror att de kommer att smaka gott även i år.

Idag blev jag smärtsamt medveten om hur svag jag är i mina bröstmuskler. Jag började köra en ny övning på gymet och jag tror eventuellt att det var första gången i världshistorien som mina bröstmuskler fick jobba lite. Jag var så otroligt svag, att jag blev förvånad. Visserligen är detta en övning som också triggar axlarna och jag vet sedan länge att min vänstra axel är som en skiva ostekt bacon, det gjorde väl sitt till kan jag tro. Nu ska det bli ändring på det, så här kan jag inte ha det. Inga stordåd på gymet idag alltså, men likväl svettpärlor från topp till tå.

Nu har Kung Bore börjat tala igen. Det verkar som att vi kommer att få en vit jul här i Stockholm i år. Det tycker jag är mysigt. Det leder mig osökt in på ämnet granar, det börjar bli dags att införskaffa en sådan. Jag svängde förbi Årsta torg häromdagen och såg en ansenlig mängd granar i olika storlekar uppställda. Jag tror faktiskt att det är dit jag ska bege mig för årets granköp. Det såg ut att finnas en gran för varje smak, jag känner på mig att jag kommer att bli nöjd. Kanske blir jag en gran rikare redan i morgon.

Det var det om detta.
Godnatt önskar jag er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar