måndag 23 maj 2011




Där de härliga lagrarna gro...
Idag drog det så igång, studentplåtningarna. De enda dagarna på året då man verkligen håller tummarna för sol och uppehåll. När klockan ringde piskade regnet mot rutan och vinden ruskade om ordentligt i träden utanför. Det låg nära till hands att anta att de grönskande utomhusfonderna skulle bytas ut mot inomhusfotografering i ett syrefattigt klassrum. Kanske inte lika vackert, men definitivt torrare och pålitligare. Så fick det bli.

Vitt är det nya svarta kan man konstatera om man pratar studentkläder för tjejer. Det fanns inte en enda färgklick på årets Huddingestudenter. Herrarna bar den klassiska kostymen och lät slirren pigga upp i någon skön färg. Jag kunde ana att plommon var rejält i ropet denna försommar.

Kvällen förvandlades till någon form av sovmaraton. Jag klev ur skorna på hallmattan och gick raka vägen till soffan, där jag somnade omedelbart. Jag vaknade med en huvudvärk som inte hade någon som helst motsvarighet. Så nu sitter jag här med trähätta.

Därför säger jag godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar