tisdag 24 maj 2011



Vi som inte kan odla matnyttigt på stora arealer får nöja oss med att köpa primörer i affären. Idag passade jag på att köpa både grön sparris och rabarber. Vad rabarbern anbelangar så ska den ingå i en förhoppningsvis trivsam och söt paj. Jag ser lite fram emot just den pajen om jag ska vara ärlig.

Idag var ytterligare en av de där dagarna på året då man ville ha vackert väder. Men vädergudarna har inte varit speciellt medgörliga idag heller. Regnet strilade till långt in på förmiddagen och det blev åter en syrefattig inomhusfotografering. Jag kan åter konstatera att vitt och plommon är årets färger i studentutstyrslarna.

Nu har jag övervunnit rädslorna för att träna på helger och kvällar. Det känns väldigt bra och underlättar min vardag. Jag vet inte varför jag inbillade mig att det skulle vara proppfullt på varenda destination i gymet sedan kvällningen fallit över hantlarna. Idag gjorde jag slag i saken och struttade dit lagom till åtta. Döm om min förvåning när lokalen ekade tom och jag kunde träna i lugn och ro, utan avbrott i träningsschemat. Hurra!

Nu ska jag åter krypa under täcket och låta John Blund strö sitt sömnsalt. Det är svårt, men det måste gå!

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar