fredag 20 maj 2011



Efter en bedrövligt svag insats på gymmet i förmiddags bar det av till Årsta. När gamla Bettan bytte sina vinterbroddar mot sommardäck fick jag veta att hon drabbats av en misstänkt separation på höger bak. Stackars lilla Bettan! Det måste kännas hemskt att faktiskt inte veta säkert om det är en separation eller inte. Jag tog det säkra före det osäkra och köpte ett däck som sedan legat i bagaget sedan dess.
Den senaste turen ut till Djurhamn kändes skumpig och instabil så idag svängde jag in på Årsta Däckservice där däckbyte utfördes i röda rappet. Två hundralappar kostade det och det får man väl anse som hittat.

Solen har vräkt ner över oss idag, ljuvligt! Jag tog tillfället i akt och lunchade med fröken K nere på Loopen i Hornstull. En tallrik dagens med kokt färskpotatis, min första för i år. De nypolerade motorbåtarna defilerade förbi, stolta ägare sneglade mot oss och hoppades nog få en och annan blick tillbaka. Det fick dom.
Vi vigde eftermiddagen åt lilla cafét Bara Ute ett stenkast från bryggan där lunchen intogs. Vi hittade en stekhet hörna där glass och kaffe fick bli dagens snask. En klassisk 88:an för min del, lite fegt kanske, men fröken K vågade desto mer och inmundigade nya Magnum Caramel & Nuts. Nästa glassköp ska jag våga prova en nyhet.

Jag är på jakt efter en grill nu. Jag såg en fantastisk liten sak när jag kikade runt på nätet. Den hade det förträffliga namnet Weber Smokey Joe och var en riktig pärla bland smågrillar. Jag vill ju ha en liten grill eftersom min balkong är petit, men den här är kanske i minsta laget. Hur som helst måste det ju vara den vackraste grill som någonsin skådats på jordens yta. Kanske hittar jag min grill under morgondagen.

Tills dess,
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar