lördag 7 maj 2011



Det var länge sedan jag tog en morgonpromenad. Idag bröt jag dock mönstret genom att haka på mamma H och Sirsan söderut och det gjorde mig gott! Det blev frukost vid Nytorget och solen vräkte ner från i klarblå himmel. En härlig start på en bra dag.
Jag vet inte om jag ens behöver nämna att det var rena turen att vi lyckades få ett bord på en av uteserveringarna längs Skånegatan. Det ena caféet var mer välbesökt än den andra och överallt serverades det svulstiga frukostar till nyvakna stockholmare.

Lunchen intogs ett stenkast från Nytorget i sällskap av fröken R. En omelett, ja vad fan det är också mat. Kan glass också räknas som mat måntro? I så fall har jag ätit bra idag. En klassisk GB-sandwich, förövrigt den första för i år, och en tvåkulors från glassbaren på Västgötagatan. Jag valde lakrits och melon, en riktigt god kombo. Fröken R blev inte riktigt lika nöjd med sina kulor. En melonkula som dock tycktes falla henne i smaken, men den syntetiska fruktkulan som smakade parfym kändes inte lika lyckad. Nåväl, det blir fler tillfällen att smaka av sortimentet.

Kvällen avrundades, tillika toppades, med grillning i Bagis. Ni vet ju alla hur begeistrad jag är i just denna sysselsättning och den här aftonen var inget undantag.

Jag lägger en bra dag till handlingarna.
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar