söndag 8 maj 2011



Ytterligare en solig majdag!
Den inleddes med frukost på balkongen och en god bok. Den goda boken bestod i det här fallet av biografin om Gösta Ekman "Farbrorn som inte vill va stor". Gösta är en sådan person som det nästan känns som att man känner trots att jag inte gör det. En människa som jag hyser väldigt varma känslor inför fast att jag aldrig mött honom i verkliga livet. Nåväl, det är väldigt angenämt att få läsa om honom och det liv han hittills levt.

Jag hängde kvar på balkongen ett tag, lyssnade på P3 Dokumentär om mordet på Helén Nilsson från Hörby. Jag minns väldigt väl när det här inträffade 1989. Hon blev bara tio år och jag som fjortonåring berördes väldigt starkt av händelsen. Jag kan rekommendera er att lyssna på den här dokumentären, den är gripande och stark. En dokumentär som skildrar polisarbetet, men är inte minst familjens egen berättelse om tiden för mordet och alla de år som följt innan så småningom Ulf Olsson blev dömd för mordet.

Eftermiddagen och kvällen spenderades i sällskap av mr P. Vi tog en rejäl promenad, med avbrott för mat vid Årstaviken framme vid Hornstull. Det blev rejäl hamburgare med nyttiga frasiga pommes frites. I solen smakar allting gott!
Väl hemkommen satte jag mig ner och somnade som en stock i stolen på balkongen. 45 min hann jag sova innan det var dags att packa väskan för badmintonbattle. Det var ett bra tag sedan sist och mr P gjorde gällande att han var ett vrak. Det går inte att lita på.
Han gav mig rejält med motstånd som vanligt och släppte inte ett enda set till min fördel. Nåväl, skulle mr P och jag tävla i ren och skär kondition skulle jag vinna med hästlängder. Idag förvandlades han till en skär hög liggandes på rygg när sista setet var avklarat. Kan man inte vinna över honom i själva spelet badminton får jag väl glädjas åt att jag spelade skiten ur honom rent orkesmässigt.

Nu ska jag ta mig an sängen.
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar