tisdag 31 maj 2011



Ett blandband i frigolit. Monterat på brofästet under Liljeholmsbron.

Idag unnade jag mig själv att sova ut. Det har blivit alldeles för lite sömn på senaste tiden. Jag är för dålig på att gå och lägga mig. Jag är uppe lika länge som vanligt, trots att klockan ringer strax efter sex. Det faktum att jag fick några extratimmar idag gjorde dock inte att jag kände mig speciellt mycket piggare när jag vaknade. Jag har väl lite för mycket att ta igen kan jag tro.

Idag var det ett relativt kort jobbpass. Efter att ha avverkat dagens värv trippade jag iväg till gymmet. Det var tungrott och jobbigt idag. Jag kände mig extremt energilös och svag, trist. Jag fick klappa mig själv på axeln lite efteråt för att jag faktiskt ändå genomled ett pass. På vägen hem passade jag på att köpa en rejäl rulle sporttejp som jag ska stötta upp min stukade tumme med vid nästa träningstillfälle.

Kvällen var ljum och vacker. Den avnjöts på Bara Ute med en rejäl hamburgertallrik och svinnyttiga pommes frites. En grupp hurtiga hade samlats för att utöva boxercise på gräset intill, en och annan joggare sprang förbi. Annars var det mest kvällsflanörer som njöt av försommarkvällen och fick en försmak av den stundande långhelgen.

Imorgon bär det av till Uppsala i arla morgonstund. Visserligen har det varit ljuvligt väder idag, men morgondagen såg oroväckande regnrik ut när jag tittade på prognosen. Jag håller likväl tummen för att vi klarar oss.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar