måndag 9 maj 2011



Det är mycket kottar och barr på jobbet nu. Mycket fågelkvitter och sus i träden. Det är vitsippor och blåsippor och myror och pollen. De senaste veckorna har min arbetsplats mer eller mindre varit förlagd till vischan. Där nio av tio sommarstugor har träpanel i taket och inte mindre än åtta av tio har lyckats får till träkänslan även på väggarna. För mig är träpanelen en kvarleva från de klassiska gillestugorna byggda på tidigt sjuttiotal.

Det finns mycket från sjuttiotalet som tilltalar mig, men träpanelen är inte en av dem. Men, i sommarstugorna är det förlåtet. Där blir det småmysigt och hemtrevligt på ett sätt som känns helt accepterat. Vad gör det att insidan är lite mörk och murrig, när utsikten och tomten är bedårande? Det är svårfotograferat och svårredigerat men ack så pittoreskt!

Imorgon är det nya tag på slingrande grusvägar! Har jag tur får jag stifta bekantskap med ytterligare en träpanel.

Tills dess, Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar