lördag 6 november 2010



Ännu en lördag med fantastiska intryck från jordens alla hörn!
Under den ljuvliga måltiden hos Mr P igår kom jag på den briljanta idén att lördagen skulle spenderas i Vårberg, på loppis. Den omvittnat stora och härliga loppmarknaden i Skärholmen har alltså flyttat till just Vårberg. Sagt och gjort. Med rosor på kinden och solsken i blick styrdes kosan dithän.

Det är mycket sällan jag imponeras så till den milda grad att jag kommer på mig själv med att bara andas inåt. Så blev det idag. Den gigantiska loppisen hade allt man behöver...och inte behöver!

Det fanns stånd med olika sorters kablar i något som liknade helvetet på jorden. Men mannen som sålde dem hade förmodligen koll på varenda en av dem. Det fanns stånd med små porslinsfiguriner, vars enda uppgift på jorden är att samla damm åt sin ägare.
Ståndet med en massa olika sorters mobiltelefonbatteri var fascinerande. Frågan är om man i den högen kan hitta ett enda batteri som är bara något lite bättre än det man redan har.
Högen av kastruller, stekpannor och grytor var så hög att även om man skulle velat titta närmare på en av dem som låg högst upp hade man aldrig vågat fråga.
Det fanns stövlar i hudfärg för den inte så kräsne, tusentals olika verktyg för den händige, kastspön för den fisketokiga, för att inte tala om tjockTV-apparater och datormaskiner från tiden då det bagav sig.

Säg en pryl och jag slår vad om att den fanns där!
Detta var en dag till bredden fylld av nya intryck! Så pass många nya intryck att jag kommer ha svårt att smälta dem på en lördagskväll som denna.

Därför gläder det mig mycket att jag nu ska bege mig mot Liljeholmen för ytterligare en trevlig middag med fina människor. Där ska jag dela mina upplevelser och sprida dem likt frön för vinden varesig de vill eller ej.

Väl mött igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar