lördag 20 november 2010



Om alla ungar vore som den här unga damen och om alla morsor vore som den här ungens så skulle jag ha ett drömjobb. Det har varit en skön dag i Bagis. En glad dag, en bra dag!

Jag tror eventuellt att jag känner två av de gladaste barnen på jorden, det känns bra. Ett av dem bor i Liljeholmen och det andra i Bagis. Det är liksom inga bekymmer, inga sorger vilar på deras små axlar och det är underbart befriande att se deras små leenden.

Vad hände med den orimliga kylan? Jag har inte sett röken av den. Visserligen hade det trillat ner ett tunt lager snö under natten, men den ville inte stanna kvar så länge i plusgraderna. Nä, den där orimliga kylan tror jag bara var ett tomt hot. En meteorologbluff. Kung Bore lyser med sin frånvaro. Det gör däremot inte månen. Visserligen har molnen svept sin slöja över den just i afton, men jag känner att den hänger där bakom på valvet, fet och rund som en vällagrad prästost.
Redan igår låg jag och vred mig i lakanet en bra stund innan jag kunde få ro. Vi får väl se hur länge mångubben orkar dra i trådarna inatt.

Drak-Ulla önskar eder alla en god natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar