fredag 5 november 2010



Pippifåglarna ska ha sitt. Jag satte upp den igår och imorse vaknade jag av att de små fjäderfäna slogs om vem som skulle få sitta på talgbollen. Den verkar poppis, jag hade det på känn.

Idag har det varit en sån där riktigt solig och fin höstdag, lite krisp i luften och måhända lite rimfrost där solen aldrig kom åt. Jag har åter börjat med mina promenader efter sjukan. I förrgår kände jag mig stark och då inbillade jag mig att det inte hade satt skuggan av ett spår i mig att jag inte promenerat på nästan två veckor. Idag var det annorlunda, jag led från steg ett tills jag var klar efter en timma.
Det mörknar tidigt nu, det har lett till att jag börjat funderat över det där gymkortet lite mer på allvar. Faktum är att jag var där igår coh visade upp mig och fick med mig ett anmälningsformulär att fylla i. Varför fyllde jag inte i det på plats undrar ni, och det är en befogad fråga. Jag kom helt enkelt inte ihåg mina bankuppgifter. Allt är ju så internetiserat numera så de där kontosiffrorna hade opraktiskt nog helt fallit ur minnet.
På måndag ska jag dock försöka hinna förbi med den färdigifyllda blanketten och få det där medlemskortet. Känns lite spännande.

Nu sitter jag och peppar för middag på Barnängsgatan. Det ska bli en variant på tapas i form av pizzor stora som snusdosor och den lilla friterade vårrullen. Det ska bli gott och jag tror eventuellt att jag kommer att äta som en häst.

Tills vi möts igen, Trevlig fredagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar