torsdag 11 november 2010



Retro är trendigt men frågan är om inte den här sortens "retroskylt" ovanför en brandsläckare på ett dagis, är att dra saker och ting till sin spets.
90 000 var ett larmnummer som existerade mellan 1956 till 1996. Dock ska vi vara klara över att det faktiskt fungerade fram till tidigare i år. Kanske är det därför ingen brytt sig om att byta ut den föråldrade Larma-Rädda-Släcka-skylten. Lite rädd blir jag ändå när jag tittar på den.

Idag hände det. Idag tog jag steget fullt ut. Idag köpte jag mitt träningskort. Det var ju inte en dag för tidigt nu när snön ligger vit på taken och jag slipprar runt som en tvål på både trottoarer och autostrador.
Det visade sig vara rigorösa säkerhetsföreskrifter för att man ska kunna känna sig glad och trygg under sina träningspass. Tredubbla kodlås vid inpassering, samt en liten platta att lägga fingret på så att de kan läsa av mitt fingeravtryck och på så vis hålla koll på mina träningsvanor. Känns tryggt.
Nu finns det alltså inga ursäkter längre. Inga tankar om att det är kallt, regnigt eller mörknar för tidigt. Inga ursäkter vid klass 2 varningar eller storm. Gymet ligger till råga på allt endast åtta minuters promenad från min ytterdörr. Såatteh.

Nu ska jag ladda med sömn.
Natti natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar