söndag 21 november 2010



Vad skådar mitt norra öga? Är det en blåsa som dykt upp och gjort livet surt för mig? Ja en blåsa är det sannerligen, men den skaver inte så värst mycket om jag ska vara ärlig. Den påminner mig bara om att badmintonmatchen var riktigt rolig idag. Jag ser fram emot nästa racketkamp!

Idag har varit en sådan där dag som man måste ha ibland. En dag då jag gjort saker som jag inte haft tid med tidigare i veckan. Som att skriva en eftersläntrande veckorapport, vika tvätt och fixa till några bilder i Photoshop. En ordinär dag, inget utöver det vanliga.

Jag fick till en god middag idag iallfall. Kanske tyder det på att jag hade lite mer tid för en gång skull. Jag lyckades improvisera lite med det som fanns hemma och hällde upp en klutt med sweet chilisås och blandade i lite honung. Detta penslade jag sedan över ett par kycklingfiléer.
Därefter skar jag upp ett gäng Aubergineskivor. På dem lade jag purjolök, tomat, timjan, lite salt och olja. På toppen lite ost. Sedan bakade jag av hela tjottaballongen tillsammans med kycklingen i ugnen. Det smakade mumma ska ni tro. Kanske inget man bjuder upp till fest på, men det var en fröjd för båda öga och gom.

Kylan då, den orimliga. Var är den? Jag tror fortfarande de bluffar.

Godnatt!
önskar Drak-Ulla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar