onsdag 17 november 2010



Är inte det här ganska dyrt för ett 60-pack ischokladformar?

Nu börjar det bli dags att fundera ut julklappar. Det måste ju bli rätt klapp till rätt person, inget hastverk utan snarare väldigt genomtänkt. Jag är inte mycket för presentkort eller pengar i handen. Det ska kännas tryggt och roligt att lämna över en klapp. Om jag vid julklappsutdelningen känner svett i handflatan vet jag per automatik att klappen inte är tillräckligt genomtänkt.

Förr om åren var jag alltid tidigt ute med julklapparna men på senare år har det dröjt allt närmre julhelgen innan det prasslas med presentpapper i det Carlqvistska hemmet. Jag tänkte kanske bryta trenden i år och försöka få det gjort lite tidigare. Kanske mest för att slippa den hysteriska julstress som sprider sig lika säkert som vinterkräksjukan över Stockholm ju närmare julen vi kommer.
Ett tag funderade jag lite på om jag ska göra en fullständig e-julhandel. Handla allt på nätet, men jag vet inte. Jag ska fundera en stund till på det. Är det någon av er som löpt linan ut vad gäller köp av julklappar på nätet så kanske ni kan kasta till mig ett och annat tips?

När jag var liten satt pappa och jag vid köksbordet och skrev önskelista några veckor före jul. Denna lades sedan prydligt i en plastficka som sedan sattes upp på eken i trädgården så att Tomten skulle kunna förbereda sin julklappar till mig i tid.
I år har jag faktiskt redan fyra stycken saker på min önskelista. Bladet sitter dock kvar i min almanacka, men jag funderar på att klistra upp den nere i trapphuset om Tomten skulle ha vägarna förbi.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar