måndag 15 november 2010



Så har då gamla Bettan äntligen fått broddarna på. Det var sannerligen på tiden. Kung Bore har ju hunnit med att blotta sitt skägg både en och två gånger så här långt. Och idag var de faktiskt dags igen, åtminstone i Västmanland där jag förvarar Bettans broddar. Vindrutetorkaren gick på högvarv och jag kände mig nästan lite innesluten i Ted Ströms vemodiga "Vintersaga" där jag låg bakom en långtradare på 70-väg. Trots att jag inte alls var på väg mellan Kiruna och fjärran.

Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder. En sanning med modifikation kan jag tycka. På förskolan där jag fotograferade idag tycker de uppenbarligen att det varken finns dåligt väder eller dåliga kläder.
Trots att regnet öste ner ville de prompt fotograferas ute. Sagt och gjort, sex stolar sattes ut som droppade inbjudande lagom till fotografering. Det var galonbyxor och regnjackor till förbannelse. Mössor och stövlar i parti och minut och mitt i allt detta stack ett liiitet, litet ansikte fram på var och en, blått av köld. Går man på en ur och skur-förskola får man stå ut med det mesta tydligen. Det är ju så härligt att barnen får vara ute mycket i friska luften.

Vantar på!
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar