onsdag 10 november 2010



Idag var det dags igen. Badminton. Det var ett bra tag sedan sist och risken för ringrost var överhängande. Å andra sidan har jag ju faktiskt motionerat regelbundet och väger skapligt många kilo mindre än sist jag spelade, så det fanns ändå en rimlig chans att jag inte skulle spela mig lika trött som vanligt.
Nåväl, jag fick pisk. Men det är inte hela världen, det var roligt ändå. Kroppen kändes pigg och faktum är att jag vann påtagligt många fler bollar den här gången än förut. Jag ska nog vara nöjd trots allt. Nästa vecka betar vi av en match till.

Tredje dagen i rad i Vårby Gård. Det har gått bra och de små knattarna har skött sig fint. Det är många prinsessor och små farbröder framför kameran i de här regionerna. Det syns verkligen att fotograferingen tas på blodigt allvar. Flera gånger per dag kommer det små tvååriga killar i byxor med pressveck, vit skjorta, slips/fluga, väst OCH kostymjacka. Flera gånger per dag kommer det också småtjejer i samma ålder med något som kan liknas vid prinsessklänning deluxe. Till denna tyllskapelse hör inte sällan även en liten tiara i silvrig plast.

Say no more.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar