tisdag 23 november 2010



Okej Kung Bore jag hajar vem som bestämmer! Jag ska inte utmana dig igen, det var dumt gjort. Snorhalt är väl ett ganska beskrivande uttryck för det som Bore lyckades åstadkomma på vägbanan idag på eftermiddagen. Att ta sig igenom Årsta var inte alls lika angenämt som det brukar vara. Bussarna stod stilla i det lilla uppförslutet och det var med nöd och näppe jag lyckades slira upp Bettan. Kanske har Stockholms stad lyckats sprida ut lite sand över Bores skägg lagom till morgondagen.

Näst på tur i Akta luggens högst personliga filmfestival är Her morning elegance av Oren Lavie. En fantastisk musikvideo som jag verkligen tycker att ni ska ta er tid att se från början till slut.

Idag har jag passat på att få lite hår avklippt. Eller det åkte av en hel del hår om jag ska vara ärlig, men det känns fint. Jag är så otroligt dålig på att gå och klippa mig. Jag tror faktiskt att det var närmare fyra månader sedan sist. Men så såg jag ju rätt vildvuxen ut nu också. Får se hur lång tid det tar innan jag sitter där igen med saxen svepandes över skulten. Fördelen med att klippa sig på vinterhalvåret är ju helt klart det legala i att använda mössan. För de flesta kan väl skriva under på att någongång ha lämnat frisören i en snygg frisyr, som förstörts av fönen från helvetet! Då kommer mössan väl till pass.
Numera slipper jag fönen, det är jag mycket glad för. Tack för det frisören!

Nu ska jag och mitt lite kortare hår lägga oss på kudden.
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar