fredag 26 november 2010



Vad underbart det är när solen skiner! Jag blir alldeles glad i själen. Nu fick jag klart för mig hur grått och trist november har varit hittills, det kändes nästan lite ovant att se solen igen. Jag vet att många av er sitter och förbannar den tidiga snön. Jag för min del välkomnar den med öppen famn. Jag vill ha vinter när det står vinter i almanackan. Då får det gärna vara en halvmeter snö och tolv minus.
Jag tyckte det var härligt att gå i den knarrande snön idag. Det bet lite i kinden trots att det bara var sju minusgrader. Jag borde köpa en snöskyffel att ha i bilen. Jag minns med skräckblandad förtjusning förra årets utgrävningar av fordon i Bagis. Om årets vinter blir en upprepning är en skyffel det minsta man kan begära av en bilägare.

I skrivandets stund pumpar de på rejält med snökanonerna i Hammarbybacken. Jag kan tänka mig att det är lite som att beskåda snöstormarna över K2 när jag ser snön som yr ur kanonerna. Det enda som skiljer K2 från Hammarbybacken är 8425 meter. Nåväl.

Sist ut i veckans bejublade filmfest här på Akta luggen är Carousel i regi av Adam Berg. Om ni tycker att Adam Berg klingar svenskt så är det alldeles riktigt. 2009 gjordes den här filmen och är en reklam för Philips. Den vann det prestigefyllda priset Film Grand Prix vid Cannes Lions International Advertising Festival. Detta ska ni givetvis inte missa. Titta och njut!

Idag blev det lite gymträning igen. Jag passade på att träna benmusklerna en aning. Jag kan ju inte förmå mig att få en vältränad överkropp som vandrar omkring på två storkben. Sagt och gjort, satan vad jag är klen i benen. Men det ska det bli ändring på nu. Till våren är det två starka spiror som kommer att se solens ljus.

Nu ska jag försöka sova lite.
Godnatt på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar