måndag 22 november 2010



Eftersom Stockholms filmfestival pågår för fullt tänkte jag ha en alldeles egen filmfestival här på Akta luggen. Enda kriteriet för att ta plats i detta forum är att den fått mig att dra på smilbanden, eller på annat sätt förtrollat mig en stund vid datorn.

Först ut är Blender i regi av Tomas Garcia.
Titta och njut, för lite så här har vi väl alla känt någongång i livet.

Idag struttade jag iväg till gymet igen. Jag skulle värma upp med en tur på löpbandet hade jag tänkt mig. Jag hoppade upp på det lediga bandet som, visade det sig, var ledigt för att det var trasigt. Jag tryckte lite förstrött på knapparna men insåg snart att det faktiskt inte skulle starta. När jag lämnade bandet för att istället värma upp på damgymet en trappa ner passade mannen i femtioårsåldern som tagit trappmaskinen i besittning på att ställa följande fråga till mig:
"Har du tryckt på startknappen?"

Vad svarar man då?
- Jaaassåå, är det den man ska trycka på, nej gud det måste jag prova!
Bara för att jag är tjej, är jag är inte utvecklingsstörd. Så jag sa bara "Ja". Torrt, kanske med en något trött röst.

Imorn är det nya tag. Antagligen blir det en svängom på bandet då också.

Men nu tackar jag för mig och önskar godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar