söndag 28 november 2010



Första advent har betats av.
Aldrig har jag väl varit så nära och nosat på vinsten som vid dagens badmintonmatch. Om det berodde på de två livs levande maskotarna eller bara ren och skär teknikbrilans vet jag inte. Hur som helst känns det bra att mr P numera får jobba lite för sina poäng.

Nu börjas det, julbakeriet. Säga vad man vill om julen och all hysteri kring den men julbaket är i allafall ganska trevligt. Jag hoppas repa av en del sådana samkväm med vänner och bekanta den närmsta tiden. Idag inleddes den på Barnängsgatan med lussekatter och chokladkola. Ett och annat smakprov rann ner i strupen och om sanningen ska fram blev jag lite saffransstinn. Det gjordes små och stora katter och de största får nog lov att ses som gigantiska. Kommande plåtar blev mer petit och lagom att avnjutas till kaffet utan att bli pösmätt.

På fredag ser jag fram emot ytterligare ett bak! Jag misstänker att det kommer att tillverkas pepparkakor och en och annan godsak i Bagis.

Nu ska jag sova en stund.
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar