tisdag 2 november 2010



Städdagarna har slagit till, det måste ju vara ett säkert hösttecken? Eller är det till och med ett vintertecken? Det närmsta städning jag sett de senaste dagarna är de där lövblåsarna som yr löv på ett tillsynes okontrollerat sätt över trottoarer och i buskage. Fast någon nytta gör de väl uppenbarligen eftersom löven blir färre.

Nu gäller det bara att komma ihåg vilken dag som hör ihop med vilken gata så att den där gula böteslappen aldrig behöver fästas under Bettans vindrutetorkare någonsin igen.

Slängde ett öga på Veckans brott på svt1 nyss. Jag vet inte. Det är intressanta inslag och reportage och jag gillar fortfarande Leif GW Persson, men jag tycker faktiskt inte att det är för mycket begärt att bjuda oss licensbetalare på skarpa bilder även i studiomiljö.
Vad är det för förslappad attityd gubbsen på svt har bakom kamerorna egentligen? Är det den annalkande pensionsåldern och den dåliga synen som gör sig påmind? Eller är det så illa att både fotograferna och bildproducenten helt sonika struntar i att det ser för jävligt ut?

Idag improviserade jag fram fiskbiffar. De blev riktigt goda ska ni tro. Det finns ett par kvar till morgondagen, det känns bra och gott.
Idag har jag trippat tillbaka till jobbet igen efter min sjuka. Timmarna av arbete satte dock sina spår i min kropp. Jag har säkert sovit sammanlagt tre timmar i olika små portioner under kvällen. Kanske är kroppen inte helt okej än vad det verkar, kanske ska jag vara glad att det är höstlov och få jobb inbokade.
Det känns heller inte svårt att slumra in för natten när jag nu strax drar täcket över huvudet.

Natti natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar