fredag 12 november 2010



Jag tror jag smäller av vilka goda kakor! De här små smörbakade Normandieska godsakerna låg i den ekologiska lådan den här veckan. Och nu ikväll kunde jag inte hålla fingrarna borta från dem längre. De fullständigt smekte smaklökarna innan de lade sig som en liten smörkudde i magen.

Det fanns ytterligare en riktigt trevlig smakupplevelse i lådan. Det var den lilla högen med jordärtskockor. Jag vet inte varför jag inte har fått tillfälle att äta det förut, men hädanefter kommer jag ju att göra det varje dag. Nej det var överdrivet, men jordärtskockan är definitivt en ny favorit. Ikväll blev det i form av potatis och jordärtskockspuré till firren. Jo jag tackar ja!

Mycket matprat idag.

Fifan, det är skönt med fredag!
På återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar