tisdag 30 november 2010



Den lyxiga blixt och stativvagnen i all ära men raggmunk det är grejer det! Idag inmundigades denna delikatess i trevligt sällskap på en kvartersrestaurang i Hammarby Sjöstad. Attan vad gott det är! Och riktigt fläsk, lite knaprigt, uj uj uj.

Idag har det hunnits med en hel del faktiskt. En hylla från Ikea har bytts och jag hade till och med flax vid kön till byten och återköp. En äldre herre var givmild nog att skänka bort sin nummerlapp så att jag studsade fram tjugo nummer i kön. Tack farbrorn! Det köptes beslag till inbytt hylla i en djungel av plugg och skruv.

Jag agerade sedan för en kort stund medhjälpare när den vackra blixt och stativvagnen byggdes klart och fylldes till bredden i studion på Virkesvägen. Kaffe och gagg blandades med viktiga papper och framtidsprat. Därefter bar det av hem och där laddade jag lite halvlamt inför badminton genom att sätta upp den för dagen inbytta hyllan. Den satt som ett smycke på väggen med sina högblanka dörrar. Det blev riktigt fint!

Det visade sig att hylluppsättning var en förrädiskt dålig uppladdning inför en badmintonmatch och jag var inte i närheten av att nosa på vinstsiffrorna som sist jag spelade. Jag skyllde på raggmunken, bländande lampor och oflyt. Men jag inser ju att det var riktigt ynkliga bortförklaringar. Ingen gick på det, inte ens jag.

Den sena timman till trots koktes en kopp kaffe och nu sitter jag här utan att vara trött trots att klockan passerat ett. Mycket dumt gjort. Jag ska nog ändå försöka sova lite nu.

Tills nästa gång!
Goderafton båd herre och fru!
Och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar