söndag 7 november 2010



Perlebyg eller matvete som det tydligen heter på svenska var nytt för mig. Jag svänger mig lite världsvant med det danska namnet just för att det var så den dök upp i min ekologiska låda för ett tag sedan. Jag ska vara ärlig, jag hade inte en aning om vad det var och jag visste inte vad jag skulle göra med det. Jag googlade mig till bättre vetande och fick på köpet en hel drös av användningsområden för Perlebyg. Trevligt med nya matbekantskaper.

Uj uj uj idag kändes det som om jag inte gjort annat än att gå den där promenadrundan. Jag var stark och lätt i stegen och jag tror jag hade kunnat gå en sväng till om jag blivit ombedd. Nu blev jag ju inte det, men iallafall.

Jag är så ohyggligt sugen på godis! Jag förstår inte hur jag ska kunna stå emot. Gör inte det då, kanske du säger, men jag tror jag har ätit tillräckligt med godis för att utfodra ett helt knattelag i helgen så nu får det faktiskt räcka! Jag fick tipset att köpa hem lite bär och göra smothies, det är ju väldigt gott! Så får det bli, jag ser redan fram emot det!
Ett stearinljus jag inte tänt på länge fick för sig att lukta äppelkaka nyss. Jag minns inte att det doftade så sist jag tände det, hallucinerar jag äppelkaka nu för att jag är så sötsugen? Nä, nu får jag gå och ta en morot.

Baj baj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar