söndag 14 november 2010



Nu har det börjat. Julpynthelvetet. Jag tycker det känns som att butikerna smygstartar tidigare och tidigare för varje år som går.
Julen. Visst är det väl så, att antingen så hatar man den, eller så hyser man varma, ombonade och kärleksfulla känslor för den? Finns det egentligen någon som befinner sig i mitten? Den som ställer sig helt neutral till julen?
För mig har det gått i vågor, vissa perioder i livet ser jag fram emot allt det röda och förberedelserna med bakning, griljering och inläggningar. Andra perioder känner jag rysningar ända in i märgen och vill helst slippa alltsammans. Något som jag däremot ser fram emot varje år är julskinkan. Och då i synnerhet den där kvällsmackan i form av knäckebröd med skinka och en rejäl klutt stark senap. Detta i kombination med Apotekarnes julmust och lyckan står i full blom.

Det har hänt något med mina öron. Det kluckar och knastrar i dem. Så har det varit i drygt en vecka nu och det känns inte behagligt alls. Det är lite som att leva i en bubbla. Det låter ju rimligt att tro att jag förmodligen fått in vatten i dem, men brukar man inte känna när det händer? Kan det måhända vara spår från den rejäla förkylningen som drabbade mig med full kraft nyligen? Hur som helst så tror jag tyvärr att det kan vara dags för en ordentlig omgång Revaxör i mina örongångar. Jag ska erkänna att jag nog är lite nervös för vad som kan tänkas komma ut efter en sådan behandling.
Å enda sidan vill jag ju att det ska komma ut grejer så stora att det klonkar till i handfatsporslinet, så att det känns att spolningen gjort nytta. Men å andra sidan...vill jag nog helst slippa. Jag har mycket svårt att ta ställning för vilket som skulle kännas bäst. Jag ber om att få återkomma i ämnet om det finns något intresse för det.

Nu måste jag rycka upp mig lite, snart är det dags för badminton igen.

Tills nästa gång, var rädd om dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar