måndag 8 november 2010



Malmövägen var P-lisornas mecka just idag. Det är ju det jag säger, nu gäller det att hålla reda på vilka gator som tillhör vilken städdag. Vilket sjå! På väg från tunnelbanan räknade jag till inte mindre än 14 st som misslyckats med att hålla reda på just den lilla detaljen. Som kommer att mötas av den illgula lappen imorgon bitti när de ska åka till jobbet.

Idag har jag hunnit med jobbet, promenaden och fika. Dessutom fick jag till en sjuhelvetes gratäng till middag, så jag känner mig ganska nöjd.

Dagens ord är: Schellack
Idag fick jag och min fikavän förmånen att se en kvinna i kön på Matrebellen i Hornstull som hade ett hår vars yta var misstänkt likt schellack. Jag tror eventuellt att det kan ha gått till så här:
Hon vaknade en helt vanlig morgon, sprayade håret och gjorde sina dagliga bestyr. Sedan gick hon och lade sig på kvällen med sitt hårt sprayade hår. Vaknade morgonen därpå och såg till att tupera en skaplig volym mitt på huvudet för att sedan spraya huvudet ännu en gång. Så här har det pågått i närmare två veckor skulle jag tro. Spray på spray på spray...dag efter dag.
Tills idag då vi såg hennes bakhuvud före oss i kön. Närmare fjorton dagars spray, i ett hår med samma spänst som schellack. Jag vågar nästan lova att det bodde något i håret. Något litet som trivdes där.

Imorgon är det early bird igen.

Jag önskar en god natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar