onsdag 24 november 2010



Godafton säger jag efter en ganska händelserik dag. Nu när Kung Bore verkligen släppt ut sitt vita skägg över Stockholm kände jag att det var dags att bunkra upp med stearinljus. Man vet aldrig när man kommer utanför dörren igen. Ikea blev därför några ljus fattigare efter mitt besök idag. Jag tror jag har tillräckligt med stearinljus nu för att klara en vargavinter.

Näst på tur i Akta luggens vintermysiga filmfestival är Western Spaghetti av Adam Pesapane, mer känd som PES. För er som känner att inspirationen i köket är pover, ta en titt på det här och jag kan nästan lova att fantasimotorn puttrar igång i hjärnan. Smaklig spis!

Det är det jag alltid har sagt, man ska tydligen inte ha för fina bilar, då frestar man klåfingrigheten på människor som inte kan skilja på mitt och ditt. Lilla Bettan har klarat sig fint genom livet, Peppar, Peppar, och det är helt och hållet hennes egen förtjänst.
Inatt blev någon allt för frestad att krossa en ruta på en väns bil i Bagis. I skydd av mörkret och snöovädret plockade man åt sig lite parkeringsmynt, knappast tillräckligt för en påse vitt på plattan. Så onödigt, så trist och framförallt så tidsödande att fixa i ordning.

Eftermiddagen bjöd på en tur ner till studion och Mr P. Där lyste flitens lampa starkt och jag fick chansen att avnjuta karlar byggandes däckhylla. Det är helt underskattat att se på när andra jobbar! Det kändes väldigt bra att vara den som satt och tittade på för en gång skull. Sedan blev det kaffe och gagg och det satt bra en kylig eftermiddag som denna.

Dagens note to self: Jag måste bli bättre på att få i mig vätska. Vatten. Jag är liksom nästan aldrig törstig. Jo, såklart när jag tränar och håller igång, men annars är jag aldrig törstig och då har jag svårt att dricka. Jag vet inte hur det låter, men så är det iallafall. Det har säkerligen hängt kvar ända från barndomen. Jag minns att mamma och jag åkte till vårdcentralen när jag var runt åtta år och där klargjorde de tydligt för oss att jag var uttorkad. De tittade strängt och uppfodrande på min mor och sa att det var väldigt viktigt att få i mig vatten. Ja, och nu sitter jag här igen. Jag ska verkligen göra en ansträngning med det där.

Tills nästa gång.
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar