tisdag 9 november 2010



Idag kan jag inte låta bli att ta upp vädret. Jag ligger ordentligt i ofas vad gäller Bettan och hennes däck. Hennes vinterskrud förvaras hos farsgubben i Sala och jag har helt enkelt inte haft möjlighet att ta mig dit och byta. Därför stod jag med byxorna nere idag när snön vräkte ner utanför fönstret. Jag ska ärligt säga att jag for som en tvål över vägbanan när jag tog mig hem från Bagis i eftermiddags. Känns sådär inför morgondagens jobb.

Idag såg Mia till att jag fick jag återuppta kontakten med Dexter. Åh, jag har saknat honom och det var ett synnerligen kärt återseende. För ett par år sedan började jag titta på denna fantastiska serie och kunde inte slita mig. Dexter Morgan som arbetar som kriminaltekniker vid Miami Metro Police Department. Han är specialicerad på blodanalys och är väl närmast att betrakta som en massmördare av stora mått. Det låter blodigt och det är det också, men jag tycker det är förpackat på en riktigt snyggt och spännande sätt.

Hittills har jag bara avverkat två säsonger och efter kvällens nytändning ser jag med glädje fram emot att få bita tag i de resterande säsongerna. Med risk för att få en något sämre nattsömn. Javadfan, jag rekommenderar den här serien varmt ändå. Se den!

Dagens ord är: Klass 2 varning.
Nyhetsmorgons meteorolog fick extra lång sändningstid idag när hon förklarade att SMHI utfärdat just detta, en klass 2 varning. Under tiden jag snörde på mig skorna fick jag höra att man inte borde gå ut om man inte behövde. Faktum är att många av Stockholmarna verkade ha tagit henne på orden idag, det var glesare i trafiken, sanna mina ord.
Tror jag det, när man får höra att vädret kan innebära fara för allmänheten, stora materiella skador och stora störningar i viktiga samhällsfuntioner (läs t-bana och blåbuss).

Nu får plogbilarna jobba på bra tills imorgon bitti när Bettan och jag åter drar till Vårby Gård och jobbar.
Fortsättning lär följa!

Goderafon båd herre och fru!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar