tisdag 29 mars 2011



And the winner is Timjan! Ja ok, jag ska säga som det är, det var dött lopp mellan Timjan och Basilika i tävlingen som pågår för fullt i min fönsterkarm. Tävlingen där det gällde att gro först. Snabbt jobbat om jag får säga det själv. Det var bra krut i fröerna i år.

Idag har Bettan rullat in på lack och plåtverkstan för att få sin kofångare utbytt. Jag blev lovad att kunna hämta henne i eftermiddags, men det blev ändrade planer. Lilla Bettis får sova över bland plåt och lackattiraljer i en lokal i Västberga. Det känns naturligtvis inte så bra, jag kommer att få killa henne lite under hakan imorgon för att få henne att förstå att det var utom min kontroll. Snart ska hon få kliva i sina sommardäck och då kan jag passa på att tvätta av vinterrusket. Det borde göra henne glad.

Idag har jag fikat till höger och vänster. Fröken M och lilla söta Siri-Lo ägnade lite tid åt mig i Skrapans café. Vi avhandlade ditt och datt över ett glas gott kaffe. Det var ett tag sedan sist, jag hade saknat dem. Det är fint att känna att vännerna finns där även om tiden ibland tryter för en träff.
På Café Cinema fick jag så äntligen till en träff med den flitigt arbetande och höggravida fröken R. Jag stod och väntade i hörnet Södermannagatan-Ringvägen och såg henne långt innan hon såg mig. Hon kom lunkande i sakta mak och det såg riktigt ansträngande ut att promenera med den där magen i vädret. Höggravid var bara förnamnet. Vi spekulerade i när bebisen kunde tänkas titta ut, jag föreslog i övermorgon och jag tror den gissningen sitter ganska bra. Det var fint att se henne igen, jag hade saknat hennes sällskap också.

Jag har haft svårt att somna de senaste dagarna. Jag hoppas lite att kommande natt blir en enklare match. Det ska jag ta reda på nu.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar