måndag 28 mars 2011



Lilla fröet väx!
Jag tyckte jag hörde små röster på inspelningen från nattens Sleeptalk. Kan det ha varit fröna som dividerade om vem som skulle titta upp först? Jag tror det.

Idag har det varit jobb för hela slanten. Jag har gjort hembesök i mitt kära Hammarbyhöjden samt Enskede och Tyresö. Ibland när man är ute i jobbsvängen lyckas man ju hitta sådana där riktigt fina kaffeställen. Där de säljer kaffe som är så ljuvligt att nackhåren reser sig av ren och skär njutning.
Idag fick jag lite tid över innan jobbet i Tyresö. Jag spankulerade iväg för att se om jag kunde hitta just en sådan kaffepärla. Till en början såg det riktigt dött ut på den fronten, men så hittade jag en liten presentbutik som också sålde kaffe. I butiken satt föreståndaren och småmyste med en kollega och påskpyntet hade intagit alla hyllor. Det var tuppar och kycklingar högt och lågt. Ett och annat ägg hade också värpts fram.

Jag bad om en liten caffelatte. Den skulle jag avnjuta med bilrutan nervevad och solen i ansiktet. Jag blev besviken! Jag tror på allvar att den hamnade på topp tre över de vidrigaste kaffedryckerna jag någonsin druckit. Den hade någon form av bismak, inte säker på vilken dock. En extremt vass, besk eftersmak hade den. När jag var liten fick jag en gång en maskrosknopp i munnen. Jag vet inte riktigt hur den kom dit, men jag minns än idag hur fruktansvärt beskt och obehagligt det smakade i munnen efteråt. Så smakade dagens kaffepaus.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar