torsdag 17 mars 2011



I det moderna samhället måste allt vara HBT-vänligt.

Idag slank jag förbi gymet igen. Det var en bra dag för träning visade det sig. Jag slapp trängas med folk som gör närstudie av nagelbanden. Jag slapp faktiskt att trängas överhuvudtaget. Det måste vara glädje i en liten ask. Till råga på allt kände jag mig stark och pigg, faktiskt starkare och piggare än på länge. Jag tror kanske att vårblodet har börjat pumpa i ådrorna. Det där blodet som är lite varmare och friskare än vinterblodet. Det där blodet som fått lite extra näring av vårsolen och plusgraderna i luften. Så det var med ovanligt lätta steg jag klev ut på trappan efter träning idag.

Med vårblodet pumpande i venerna fortsatte dagen i sundhetens tecken. På Willys handlande jag en hel korg med frukt och grönsaker. Morötterna trängdes med broccoli, äpplen och vitkål. Lite nötter i form av mandlar trillade också ner i korgen tillsammans med bananscharlottenlök, paprika och potatis.
Jag tyckte mig se avund i kassörskans blick när varorna gled förbi henne på bandet. Eventuellt önskar hon sig också en morot istället för den där kakan till kaffet, men hon kan inte stå emot grupptrycket i fikarummet.

Nåväl, det blev en attans god potatis och broccolisoppa som avslutning på denna dag.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar