onsdag 23 mars 2011



Ja, ni ser ju själva, våren hänger i luften. Visserligen hörde jag en meteorolog säga att man skulle plocka fram vinterjackan igen till helgen. Det gjorde mig lite illa berörd, så jag skyndade därför in till Weibulls och köpte på mig en massa vårfröjd i form av kryddfrön. Då har jag lite att sysselsätta mig med när alla andra går ut i vinterjackan. Jag ska försöka låtsas som ingenting. Låta minusgraderna passera.

Inne i stan idag lyckades jag notera att Håkan Juholt följer efter mig. Jag kan ju inte lova att det är så, men att dyka på honom vid två tillfällen inom loppet av två dagar tycker jag känns suspekt. På City Gross i Kungens Kurva avslöjade jag hans närvaro första gången, men gud vet hur länge han följt efter mig innan dess. Han stod i kön och låtsades handla.
Idag stod han i hörnet av Sveavägen, Kungsgatan och fingerade ett telefonsamtal när jag kom upp från tunnelbanan. Inte så övertygande. Nåväl, det ska bli intressant att se var han dyker upp härnäst.

Än har jag inte vågat mig på balkongfikan. Idag blåste det ju så man fick snöra fast peruken. Jag måste avvakta tills håret är utom fara innan jag sätter mig tillrätta i solen.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar