måndag 21 mars 2011



Vårdagjämning, sug på det! Nu har vi äntligen tagit oss förbi den tröskel som visar vägen mot våren på riktigt! Nu gäller det bara att härda ut till natten mellan den 26:e och 27:e mars då vi vrider fram klockan till sommartid. Sanna mina ord, nu står det inte på förrän bikinin plockas fram ur byrålådan.

Vad jag förstår ska det bli ganska ljummet senare i veckan. Eller är det bara något som jag hittat på? Nu blir jag osäker. Pohlman jobbar ju inte kvar inom televisionen så jag vet inte om prognoserna är tillförlitliga.
Nåväl, om det nu blir som jag tror, ljummet i veckan, så ska jag försöka mig på en balkongfika. Jag tror jag får börja i den änden i allafall. Ett tag tänkte jag om jag skulle gå direkt på frulle på balkongen, men jag tror det kan bli lite i svalaste laget.

Först måste jag rensa upp efter vinterns begivenhet i form av fågelfrön. Sedan finns det inget som hindrar mig från balkonghäng. Det får bära eller brista. Jag ser redan fram emot det!

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar