torsdag 10 mars 2011



Idag har det varit ett klassiskt aprilväder. På morgonkvisten lyste solen och banne mig om den inte värmde lite också. I eftermiddags drog det ihop sig till skokartongsväder igen, med fjäderlätta snöflingor som yrde i vinden.
Är tanken att det ska bli vår i år också eller? Kung Bore har ju klart och tydligt visat vem det är som bestämmer menar jag, så det skulle ju vara kul att få veta om man ska satsa på en ny vårgarderob eller ytterligare en halsduk.

En som inte behöver tänka på vårgarderoben är lilla Ronja. Hon låter matte borsta med kardan lite då och då sedan är hon redo för våren. Idag fick jag för mig att hon inte ens längtar speciellt mycket efter varmare tider. Hon skuttade som en yster hind i den sockriga snön, som om det inte fanns någon morgondag. Borrade in ansiktet i snövallarna och kramade verkligen ut sista droppen ur vinterhalvåret. Hade jag haft hälften av den energin skulle jag skratta mig lycklig! Det var härligt att se!

Imorgon kanske jag hittar lite energi.
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar