onsdag 2 mars 2011



NU är det vår! Det kan inte bli tydligare än så här! Det lilla chilifröet har vaknat till liv och slagit skott. Nu gäller det att plocka fram sina gröna fingrar ur vinterdvalan.
Jag undrar om jag måste gå och få lite manikyr eller om det räcker med att klippa naglarna? Det går inte att dundra fram med den nariga vinterhanden på dessa små späda skott, då dör de ju garanterat! Jag har till och med lovat bort några plantor, och det duger ju inte att ge bort en halvmessyr. De ska vårdas varsamt som ett barn.

Vad skönt det är när solen skiner! Då skuttar jag fram likt en Hagasessa över gatorna. Så att de rågblonda lockarna studsar mot huvudet. Ibland stannar jag till och utbrister; Tralala!
Sedan fortsätter jag ystert mina hoppsasteg, tills jag försvinner vid horisonten.

Godnatt våren, och ni andra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar