lördag 26 mars 2011



Nu har isen släppt taget om strandkanten vid Årstaviken. Det var härligt att se öppet vatten, äntligen! Ska jag vara helt ärlig var det väl egentligen inga direkta vårtemperaturer att tala om idag. Det bet i kinderna och vinden gjorde näsa och kind rodnat röda. Mössa och halsduk var definitivt ett måste.

Jag tog mig an en riktig långpromenad idag. Det har varit en sådan där dag då jag bara inte kunde förmå mig själv att sitta inne. Jag hade inget mål med min promenad, gick planlöst i solen, med den isande vinden i ansiktet. Närmare 1,5 mil blev det om man får tro Runkeepers uppfodrande och bestämda röst från lurarna.

Idag har äntligen de yttepyttesmå kryddfröna hamnat i jorden. Nu är det bara att vänta. Timjan, Rosmarin, Persilja, Mynta, Oregano och Basilika står i sin lilla gröna kuvös i fönsterkarmen. Dessa tillsammans med en eftersläntrare från chilisläktet som inte skött sina kort rätt. Om jag får gissa mellan tummen och pekfingret så tror jag att vi kan se grönt liv redan före nästa veckoslut. Vi får se.

Nu ska jag vrida fram uret och sova.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar