onsdag 1 juni 2011



Hurra för Siro-Lo idag! 1 år liksom, stort!

Idag har det varit en riktigt lång arbetsdag. Gamla Bettan styrde mot Uppsala i ottan och jag kom inte hem förrän gott och väl när solen gått ner. Kvällningen erbjöd Sjöfartshusets festvåning bland aftonklänningar och snyggskjortor.

Uppsala, vilken helvetesstad att köra bil i! Inte nog med att det rinner en å mitt genom stadskärnan det är enkelriktat på nio av tio gator! Jag stod på ena sidan ån och såg min destination där på andra sidan, men var inte människa att ta mig dit. Det slutade med att jag fick inkräkta på uppsalabornas älskade cykelbanor för att nå fram. Någon hytte med näven åt mig och jag låtsades be om ursäkt, fast egentligen kände jag ren och skär irritation över de överdrivet invecklade motorfordonsförbuden.
Nåväl, jag nådde fram och regnet strilade ner över kullerstenarna på innergården där det var tänkt att vi skulle fotografera. Det blev därför återigen en inomhusfotografering. Tretton stycken hästtokiga tjejer satt med mössan redo.
När det var dags för dem att ta klivet bokstavligt talat ut från skolan hade regnet upphört och solen gjorde stora revor i molnen. Två kvinnor i riddarrustning satt till häst och slog an tonen för dagens studentutspring.

Färden tillbaka mot Stockholm toppades med en timmas bilkö med start strax norr om Järva Krog. Underbart!

Kvällen på Sjöfartshuset var en städad och trivsam historia där de unga studenterna hade klätt upp sig till tänderna. Den ena vackrare än den andra. Efter fotografering på röda mattan, lite mingel med drickbart och salta pinnar samt en äkta studentsittning med mat och tal om vartannat blev jag så entledigad.

Jag misstänker att jag inte kommer att ha några svårigheter att sova nu.
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar