torsdag 2 juni 2011




Äntligen har jag mitt eget kit! Denna gåva tackar jag så hjärtligt för! Nu kan jag mikromejsla saker tills jag inte orkar mejsla mer. Fantastiskt!

Idag har varit en sån där skön dag som jag tog som den kom. Det innebar frukost utan stress och hets. Jag fick dricka mitt kaffe och äta mina smörgåsar i lugn och ro. Tyvärr hade jag missat att köpa ost, så smörgåsarna blev något fattiga till sin utformning. Imorgon ligger det dock åter ost på frukostmackan.

Det blev en tidig lunch på Skanskvarn idag. Den lilla brunmurriga väderkvarnen med utsikt över Skanstull och tvärbanan. Jag hade glömt hur dåligt man blir bemött där. Har man ett lunchställe eller café, då får man för sjutton se till att anställa personal som har förmågan att le eller i alla fall låtsas le åt sina gäster.
På Skanskvarn möts man, och det var likadant sist jag var där, av en sur tant som knappt tittar på en när man beställer. Hon snäser och suckar och jag kände mig nästan besvärlig när jag sa vad jag ville ha. Hur kunde jag ha glömt bort att man blev så illa bemött?
Jag beställde stekt strömming på knäckemacka, vilket inte var någon smaksensation direkt. Gå inte dit, om ni slipper. Lägg det på minnet och glöm det inte, som jag tycktes ha gjort.

Aftonen innebar sängöverlämning i Bagis. I julas lånade jag en extra säng för att brorsan skulle ha någonstans att sova, först nu behövde de ha tillbaka den. Efter lite pusslande med all annan utrustning i bagaget så lyckades jag tillslut få den på plats. Nu står den åter i tryggt förvar hos familjen Bäckström Enström.

Nu ska jag gå och lägga mig i nytvättade lakan. Det är härligt.
Tills imorgon, godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar