måndag 13 juni 2011



Jag trodde det nog inte själv. Att jag skulle få skryta med ett dopp redan i mitten av juni. Jag har under många år tillhört kategorin badkrukor. Jag vet inte vad det beror på, jag tycker det är onödigt att utsätta sig för köld mot huden. Idag gick det dock av bara farten när vi lade bryggan på plats. Jag tyckte inte var det någon idé att låta bli, jag tog helt sonika ett dopp. Men jag ska väl erkänna att det föregicks av några stycken; ett, två, tre på det fjärde ska det ske, på det femte gäller det, på det sjätte smäller det! Hur som helst så är jag är glad att jag nu har bildbeviset, annars vet jag inte om någon hade trott på mig när jag sa att jag badat.

Under gräsklippningen bevittnade jag årets första orm. Jag var hundraprocentigt säker på att det var en snok ända tills jag googlade på det och insåg att det faktiskt också finns svarta huggormar. Det verkade relativt ovanligt så jag tror att jag håller fast vid min första teori om snoken. Den var inte stor men jag blir ändå lite skakis av att gå nära. Som tur var, var den räddare för mig än tvärtom.

Idag har Bettan fått en uppiggning i lacken. Vaxet lade sig som en silverhinna över hela hennes röda kropp. Nu är hon så åter röda blixten i Björkhagen!

Idag bar det av mot Stockholm igen. Jag drog ut på färden för att slippa alla tänkbara köer och framförallt för att slippa återuppleva sommarvarm bil utan aircondition. Jag tror jag gjorde ett klokt val och slapp allt som hade med köer och trafik att göra. Det var nästan fritt blås hela vägen. Väldigt skönt!

Imorgon är det sista rycket på skolfotofronten för den här gången. Det är rörande att se hur glada många av dem är på sin avslutningsdag men just nu, efter tre veckors pip i öronen känns det mest skönt att få lite lugn och ro.

Nu ska jag varva ner med Survivorman på Discovery World. Han verkar befinna sig i någon jäkligt oländig terräng iklädd sälskinnskläder. Det är snö och han stannar i mellanåt och äter av den. Han säger att det hjälper honom från att svettas.

Med dessa kloka ord avslutar jag för i afton.
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar