onsdag 22 juni 2011



Idag fick jag sällskap på en förmiddagspromenad ut till Bagis. Fröken H visade mig en genväg genom Nackareservatet som var mycket trevligare än den trottoar bredvid vägen jag brukar vandra på. Tack, jag väljer den nya vägen nästa gång.

Senare hakade jag på in till citykärnan. Fröken H skulle handla present och jag passade på att titta efter ett handledsskydd som kan hålla tummen på plats tills jag åter får komma till doktorn och få min skena. Apoteket visade sig ha dåligt utbud och jag traskade därför vidare till den uppsjö av sportbutiker som säljer värmande skydd och liknande stöd för diverse kroppsdelar. Det visade sig vara en djungel, men jag hittade ett som i detta nu sitter som gjuten runt min lilla handled och håller ett stadigt grepp om tummen. Det känns skönt, bekvämt.

Det är rea, rea, rea överallt nu verkar det som. Brukar butikerna ha försommarrea på det här sättet? Jag har inget minne av det. Läste någonstans att det eventuellt kunde vara frågan om krisrea på de stora kedjorna, men det ska jag låta vara osagt. För mig får det vara vilken rea som helst, så länge det gynnar min plånbok.
Det var tänkt att dagens tur in till stan endast skulle resultera i ovan nämnda stöd till tummen, men hur ska man kunna gå förbi alla reaskyltar utan att ens ta sig en närmare titt? Ja, jag föll i alla fall för frestelsen idag. Jag fick med mig ett antal jeans in i provhytten och det resulterade tillslut i att två åkte med mig hem i påsen. Halva priset, special price för me! Jag tror jag kan vara nöjd.

Något som dock inte gör mig nöjd är avsaknaden av snygga shorts eller liknande. All denna hysteri kring sommargarderoben beror helt enkelt på mitt ihärdiga tränande som satt spår. Jag har fått lite annan kroppsform och det mesta av de kläder jag har sedan tidigare sitter sladdrigt och pösigt. Det är inget fel i det, men jag vill helst slippa hängslen och skärp när jag ska vara sommarlätt.
Men, det verkar stört omöjligt att hitta ett par shorts/knäbyxor/trekvartsbyxor som är snygga! Återigen har jag letat igenom de flesta butiker som finns att tillgå i Stockholm, men ingenstans och då menar jag verkligen ingenstans, finns det ett ett par där kombinationen snygg och sitter bra, går hand i hand. Det är mycket tråkigt! Ska jag nu behöva gå med jeans hela sommaren? Jag kanske kommer att ge shortsletandet ytterligare en chans, men det ser mörkt ut.

Därmed tackar jag för i afton!
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar