söndag 26 juni 2011



Vi skulle avverka en promenad runt Årstaviken och fröken K skulle premiäranvända sin nyligen nerladdade Runkeeper. Men vi blev överraskade av ett hällregn och beslutade oss för att spara Årstaviken tills solen sken. Istället knatade vi mot mina hemtrakter, köpte en liter jordgubbar på vägen och kläckte idén om att grilla.

En rejäl köttabit med färskpotatis och en sallad på tomat, basilika och mozzarella slank ner lätt som en plätt i magen. Får man dessutom ett gäng svenska jordgubbar till efterrätt är det svårt att inte tycka om livet.

Efter en helg av svårt svullande var det så dags att försöka ge sig av till gymmet igen. Ibland känns det så enormt svårt att dra på sig kläderna och gå dit! Idag var en sådan dag. Det är då man måste stålsätta sig och påminna sig om att det är tre dagar i veckan av träning som gäller, åtminstone tills mitt kroppsexperiment nått sina 365 dagar blankt.
Jag blir lite då och då förvånad över hur enkelt och lätt det trots allt kan gå på gymmet efter en helg fylld av god mat och dryck. Det gick lekande lätt idag och det var på hyfsat lätta ben jag begav mig hemåt igen efter avklarat värv.

Nu ska jag bädda rent i sängen och lägga huvudet på kudden.
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar