måndag 27 juni 2011



Ibland kommer livet ikapp en, idag var en sådan dag. Jag vaknade med tungsinne trots att solen vräkte ner utanför fönstret. Kände mig orolig och nedstämd och det höll liksom i sig trots att jag försökte komma igång med dagen.

Det var ju som sagt en strålande vacker dag och eftersom jag inte hade något speciellt inbokat beslutade jag mig för att bara vara lite, i solen på balkongen. Jag passade på att spä på tungsinnet lite genom att lyssna på P3 Dokumentär om Hagamannen.
Solen är farlig i år, det har jag lagt märke till. Så även jag har varit duktig och inhandlat en solkräm som nu blänkte på min hud. Jag fick nog lite färg där under krämen ändå kändes det som.

På eftermiddagen blev jag bjuden på grillmiddag hos fröken R. Först skulle den nya Webergrillen monteras, men sedan blev det grilla av! Att montera en grill visade sig vara väldigt enkelt. Eller så var det vårt optimala teamwork i kombination med en bra manual som gjorde proceduren förhållandevis kort. Den stod stadigt och fint på balkongen och hade en grillyta tillräckligt stor för att föda ett helt kompani. Våra köttbitar såg därför lite ensamma ut där på gallret, men fick sällskap med en saftigt röd paprika.
Efterrätten bestod av jordgubbar, valnötter, turkisk yoghurt och honung. Ljuvlig liten kombo det där! Om jag får bestämma borde jag få äta jordgubbar varje dag resten av sommaren.

Nu ska jag sova bort tungsinnet.
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar