söndag 19 juni 2011



Ibland kan jag tycka att det är lite skönt när det regnar men idag kändes det bara jobbigt. Trots att jag hade paraplyet uppspänd och luvan över huvudet blev allting blött och fuktigt. Kanske har det också varit vädret som gjort mig lite tung i huvudet och sömnig. Det var ett tag sedan vi hade heldagsregn som idag. För mig får det gärna höra upp imorgon.

Idag har jag besökt Liljeholmen för kafferep. Det är som det heter i Björn Skifs gamla dänga "Härligt, härligt men farligt farligt" att bli bjuden på godfika så ofta. Igår bjöds det på kladdkaka med ett krämigt lager nutella och jordgubbar på toppen. Idag blev det ytterligare en ljuvlig kladdkaka och diverse kakor som avslutning. Visserligen har jag sagt till mig själv att jag får unna mig godsaker på helgerna, men det här var ju överdrivet. Som om detta inte var nog pillade jag ihop en liten äppelkaka till kaffet när jag kom hem ikväll. Jag skulle inte höja ett ögonbryn inför dessa frosserier om det inte var så att jag faktiskt hade bestämt mig för att hålla ett år med hård träning och mindre sötsaker.

Men, skam den som ger sig, det får faktiskt ta och bli lite skärpning på godsaksfronten framöver. Kanske blir det en sväng i Hammarbybacken imorgon om regnet hör upp.

Nu ska jag kurera min hals med lite sömn.
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar