torsdag 9 juni 2011



Idag har kompassnålen pekat mot Jönköping. Jag lämnade ett strålande soligt Stockholm bakom mig. Inget ont om Bettan men aircondition har hon inte. Det hade behövts idag kan jag meddela, 26 grader utanför lacken innebar minst det dubbla innanför glaset. Åtminstone kändes det så. Jag fick veva ner fönsterrutorna helt och hållet och låta vinden piska mitt ansikte. Då gick det att härda ut.

Så nu sitter jag här i ett dubbelrum i Jönköping. Jag har balkong till ingen nytta för det ösregnar utanför fönstret och vad jag förstår lär småland bjuda på fukt imorgon också. Jag har ätit en hamburgertallrik i restaurangen och tränat lite på hotellets välutrustade gym. Det gick över förväntan bra efter en trettiofem mil lång bilresa och en arbetsdag i ryggen. Men nu är ögonen är röda av trötthet och jag ska snart stänga dem för natten.

Vi har fått hotellet att börja servera frukost en timma tidigare eftersom så många av oss ska iväg i ottan. Klockan sex står den redo att låta oss väl smaka. Jag tycker om hotellfrukostar, men jag vill kunna sitta och äta av dem i lugn och ro. Kunna gå ett varv till och plocka av alla godsaker, så blir det väl inte riktigt imorn. Jag ska ändå försöka njuta så gott det går av godsakerna.

Tills dess några timmars sömn.
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar