tisdag 14 juni 2011



Efter en ljuvlig dag av sol och kontemplation hoppade jag så in i duschen för att bege mig mot Solna. Köerna ringlade sakta genom stan och trots att jag lagt till drygt en timma på restiden var det på håret att jag hann i tid till skolan.
Niorna skulle avverka sin bal och givetvis skulle vi ha utomhusfotografering. Allt såg lovande ut tills fem minuter innan fotostart. Himlen öppnade sig och regnet strilade ner på mig och niorna. Framförallt på kameran och datorn. Jag plockade fram två av paraplyerna som vanligtvis brukar styra ljuset från blixtarna och fick åtminstone för stunden slut på regnet över elektroniken.
De var tappra de små niorna, det måste jag medge. Inte ens jag kunde begära att de skulle stå stilla en sekund extra i ett väder som detta, dessutom i full balmundering. Jag tyckte faktiskt synd om dem där ett tag och det vill inte säga lite.

I förmiddags blev det tid för träning igen. Nu var det nästan en vecka sedan gymmet fick besök av mig. Jag har inte lidit brist på träning i sommarstugan ändå. Det blir mycket fysiskt arbete där när man sätter fart. Gräsklippningen och sjösättningen av bryggan och båten tar lite energi och kraft. Trots dessa ansträngningar var jag relativt svag idag. Åtminstone till en början, det tog sig varteftersom. Det är konstigt ändå, visst borde man vara starkare när man fått vila från gymmet ett tag? Nåväl, jag tog mig igenom mitt hemstöpta program och jag kände mig duktig och bra när jag gick därifrån.

Nu sitter jag här i soffan och känner mig lite kvalmig. Det är riktigt fuktigt ute och det verkar ha spridit sig till inomhusklimatet. Riktigt oangenämt. Det blir till att sova utan täcke tror jag bestämt.

Imorn agerar jag barnvakt från arla morgonstund, så det är väl lika bra att preparera med lite sömn.
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar